Sunday, February 22, 2009

A hatalom

Napok óta azon gondolkodom, hogy mitől van az, hogy a hatalom megrészegit? Nem tudom. Először azt gondoltam műveltség kérdése az egész, de azonnal felmentést kellett adnom, hisz számtalan okos, kultúrált embert ismerünk a történelem folyamán, akik ennek ellenére nem tudtak ,,bánni,, a hatalommal. Talán azért mert a hatalom komplikáltab, mint a 3.14/alfa.
Szóval hatalom. Ahogy elnéztem a volt iskolaigazgatómat - kis gonosz törpe volt - mindig azon gondolkodtam, miért jár mogyorófa vesszővel? Vajon fél tőlünk vagy csak arra támaszkodik? Mai hatalomgyakorló ismerőseim már késsel járnak - ki tudja mire lesz jó egy ilyen bicsak - és határozottan határozottak. Egyszer a Szendrő Józsi bácsi tartott egy irodalmi estet a Rátkay Clubba - Zsir egy kis savanyúval - a Latinovits Zoli ült mellettem és áhitattal néztük a dirit. A diri kicsit fulladt is meg pösze is volt és nagyon szellemes. Az ellene beérkezett feljelentésekből tallózott. A pécsi feljelentésében az állt, hogy ,,mi, Baranya megyei dolgozók tiltakozunk az ellen, hogy a pécsi szinháznak egy ilyen, már küllemében is kapitalista igazgatója van, aki grófokat, bárókat futatt a szinpadon.... itt a Titó a láncos kutya szomszédságában...,, Ekkorra már a Latinovits lilára verte a combomat és úgy röhögtünk, majd bele gebedtünk.
De másnap a diri diri volt és minden utasitását végrehajtottuk. Tudott bánni a hatalmával.
Most konfliktusom van. Nem értem, hogy az ismerősöm aki szintén hatalomgyakorló, miért nem érti meg, hogy pitiáner módszerei vannak és sajnálatraméltó. De sebaj, majd csak tovább forog a világ.

No comments:

Post a Comment