Monday, March 2, 2009

Kinerat

2007. október 06.
Másodszor jártam Izraelben és ma is úgyanúgy elbüvölt mint 1992-ben. Egyetlen dolog akkor is megmosolyogni való volt, meg most is és ez a Jordán folyó. Ugye a Biblia a maga gigantizmusával könnyen ragadja el a fantáyiánkat. Mennyi minden történik a Jordán folyónál. De végül a legfontosabb János azaz Keresztelő Szent János itt kereszteli meg Jézust a Jordánban.

Hát mi félórát tudtunk menni a Jordán partján de folyó sehol. Ez volt 92-ben. Gondoltam mára csak történt valami, ugyanis nem láttam sem akkor sem most a folyót. Egyszer csak megláttam a táblát na meg a hidacskát, hogy Jordán River. Most meg lesz. Végre látni fogom a nagy Rivert. Elhagytuk a hidacskát. Mellette volt egy kis sás, szöszmösz.... Kérdezem a mellettem ülőt: Te láttad a Jordánt? Nem. Miért hol van?
Van? Ugyan komám. Tudod ez egy szent folyó - kezdtem vigasztalni, hisz egy világ látszott összeomlani szemeiben -el van dugva. Tudod ez olyan misztifikus, olyan túlvilági. Hordtam össze hetet havat. Megilletődve nézett és biztos arra gondolt, ez a pasas sem lehet egészen normális. De valóban a Humber River itt, még apály állapotában is egy folyam a Jordánhoz képest. S hogy viritott ez a kis erecske az én Katekizmus könyvemben. Szinte hömpölygött.
Még az volt a szerencsém, hogy Tibériásban aludtunk egy éjszakát és ehettem abból a finom Szent Péter Fishből, amit a Jézus szaporitott meg, amikor szükében voltak vacsorával. Egy arab kocsmában van a legfinomabb. Ropogósra sütik, mint valamikor a Balatonon a keszeget és el lehet rágni a szálkát is. Tibériás csoda szép. Egy hegyoldalra épült a Gallilei tó partján. Itt láttam fekete házakat amelyek bazaltkőből épültek. A többi, egész Izrael fehér.
Massadára nem mnetem el mert tudtam, hogy hegyre a kotélvasuton nem megyek fel, akkor meg minek? Az aljában már ültem. A történetet ismerem, sőt filmen is láttam, inkább a hotelben internetteztem és fürödtem. Jerusalem pedig mindig is külön fejezet. Most is.

No comments:

Post a Comment